Ремонт на ABS модули и системи

Почти всички съвременни автомобили притежават ABS система, тази система е предназначена да предотврати блокирането на колелата при рязко натискане на педала на спирачките или при спиране на хлъзгав път. ABS системата осигурява максимално възможното сцепление с пътя при рязко спиране, при което автомобилът запазва стабилност. Всяка неизправна ABS система довежда до увеличаване на риска от ПТП, неизправната ABS система сигнализира с постоянно светеща лампа (ABS) на арматурното табло. Ние предлагаме ремонт на повечето ABS модули внедрени в следните автомобилни системи на VW, AUDI, BMW, SEAT, SKODA, VOLVO, RENAULT, CITROEN, MERCEDES, OPEL и друг. Всеки  ABS модул се състо от електронна част, механична (клапанов блок) и помпа (електромотор). При нас се извършва ремонт на електронната част и помпата (електромотора). Механичната част (клапановият блок ) е капсолован и неподлежи на ремонт. При запушен клапанов блок, се получават повреди в спирачната система свързани със задържане на спирачните апарати или неспиране на отделно колело при задействане на спирачката на автомобила. Тези повреди не подлежат на ремонт, при тяхното възникване е необходимо замяна на ABS модула.

Контакти

 Инж. Владислав Викторов
Тел: 0886339978 
e-mail: vlladii@gmail.com 
Skype: vladislav.viktorov
За повече информация относно принципа на работа на системата, видовете марки ABS системи  и най-често срещаните повреди при тях може да прочетете тук.  

Анти блокиращата система ABS е със следния принцип на действие

Когато шофьора на автомобила натисне рязко спирачния педал и пътя е хлъзгав , колелата на автомобила могат да блокират мигновено. При този случай автомобила може да навлезе в аквапланинг, при което спирачния път да се увеличи значително и да се изгуби управлението на автомобила. Поради тази причина за да се предотврати тази ситуация в съвременните автомобили се монтират анти блокиращите системи.
Когато спирането на автомобила е нормално тази система не се задейства, тя се активира само когато колелата са на път да блокират. Цялото управление на системата се извършва от електронния модул. Електронния модул на ABS системата представлява микрокомпютър, той е отделна част монтираща се най- често върхy хидравличния модул (клапанов блок) фиг.1.

 
Фиг.1

 Освен електронния и хидравличния модул ABS системата, се изгражда от още електронни компоненти като те са: ABS сензори, датчици за налягане (Pressure sensors) на спирачната течност, сензори за напречно и надлъжно ускорение (G – sensor YAW Rate) и сензор за гърла на въртене на волана (Steering Angle Sensor (G85)). Когато автомобила е в движение електронния модул на ABS-са получава информация за скорост на колелата от четирите броя сензори монтирани на всяко едно от колелата на автомобила. Електронния модул обработва тази информация и информацията от останалите сензори и посредством електромагнитни клапани управлява налягането на спирачната течност към всяко едно от колелата.
Когато едно колело е на път да блокира, системата намалява налягането към спирачния му механизъм, отпуска го и мигновенно отново увеличава налягането, като го поддържа на границата на блокиране. Това действие на системата шофьора го усеща като вибрация на спирачния педал, при което светва индикатора ABS на таблото и автомобила също вибрира.
Както споменахме всеки автомобил има индикатор на арматурното табло обозначаващ ABS системата. Когато шофьора подаде  на контакт индикаторната лампа светва и след като система си направи чек на всички компоненти при тяхната изправност тя угасва и трябва да е угаснала и след потегляне на автомобила.
Ако индикатора светне след потегляне това означава, че системата има повреда която трябва да се отстрани, за да може системата да действа правилно.
Всеки един от компонентите изграждащи системата може да се повреди, качествената диагностика и навременните ремонти ще допринесат за безпроблемната работа на тази система.
Ние можем да предложим диагностика в нашият сервиз и съответно ремонт на отделните компоненти на всички видове системи ABS.

Тук е момента да ви покажем най-често монтираните системи ABS в автомобилите и съответно често срещаните повреди при тях.

Първата система която ще разгледаме е BOSCH, тук ще разгледаме най-често срещаните модели модули  BOSCH внедрявани в автомобили от 1997г. до сега.
Различаваме няколко поколения като те са следните: 5.3, 5.3ASG, 5.3S, 5.7, 5.7ASG, 8.0, 8.1, 9.0. Всяко едно от поколенията има различни проблеми появяващи се в отделен момент от експлоатацията на автомобила. Голяма част от проблемите на тези модули ние можем да отстраним посредством натрупаният опит в ремонта на тези системи.

Първият модул който ще разгледаме е Bosch 5.3 & 5.3ASG

Най често срещания проблем при този модул е липса на комуникация с него. Диагностичната апаратура не може да се свърже при диагностика.

В автомобилите от VAG групата WV Passat, AUDI A4, A6, A8 проблема който се изразява при повреда на модула е, светеща лампа на таблото ABS, мигащ индикатор (!) и  три пъти изсвирващ зумер. Съответно и липса на комуникация с модула.

Този модул се внедрява в следните марки автомобили

  • Alfa Romeo 156, GTV
  • Audi A4, A6, A8, S4
  • Citroen Xsara, Relay, Dispatch
  • Daewoo Leganza, Lanos
  • Fiat Multipla, Ducato, Boxer
  • Ford Cougar, Mondeo, Transit
  • Iveco Daily
  • Kia Sorento
  • Lancia Lybra
  • Nissan Almera, Navara
  • Peugeot 306, 307, Boxer
  • Renault Megane
  • Saab 9-3, 9-5
  • Skoda Superb
  • Toyota Avensis, Corolla, Yaris
  • Vauxhall Astra, Corsa, Omega, Vectra, Zafira
  • Volkswagen Passat

 

Следващият е Bosch 5.3s

Най-често срещаните повреди при този модел са липса на комуникация и проблем свързан с управление на електромагнитен клапан.

Модулът се среща при следните автомобили

  • Alfa Romeo 156, GTV, Spider
  • Audi A4
  • Citroen Xsara, Xsara Picasso
  • Ford Transit
  • Honda Accord, Civic
  • MG ZS
  • Nissan Primera
  • Peugeot 307, 406
  • Porsche 911, Boxster
  • Renault Clio, Megane Scenic
  • Rover 420
  • Saab 9-3, 9-5, 900
  • Toyota Avensis
  • Opel Astra, Combo
  • Volkswagen Passat
  • Volvo S40, V40

Bosch 5.7 & 5.7ASG

Проблемите появяващи се при този модел модул са: липса на комуникация с модула, грешка свързана със ABS сензор на колело, грешка за датчик на налягане и повреда свързана с управление на връщаща помпа най често се появява при BMW автомобилите с монтиран такъв модул.

Примерни често срещани кодове за грешки са следните

  • 21 – Wheel speed signal, front left
  • 32 – Wheel speed signal, front right
  • 30 – Wheel speed signal, rear left
  • 31 – Wheel speed signal, rear right
  • P0501 – Front left speed sensor
  • 00290 – Rear left speed sensor
  • 0118 – Front left wheel speed sensor open circuit

 

Автомобили в който се монтира са следните

  • Alfa Romeo 147
  • Audi A4, A6, A8, S6, RS6
  • Bentley Arnage, Continental
  • BMW 5 Series, 7 Series, X5
  • Citroen C8, Xsara Picasso
  • Fiat Stilo
  • Ford Mondeo, Transit
  • Jaguar X-Type
  • Land Rover Range Rover
  • Mazda RX-8
  • Mercedes Sprinter, Vito
  • Peugeot 307
  • Porsche Boxster, Carrera
  • Rolls-Royce Phantom
  • Rover ZT, 75
  • Seat Ibiza
  • Skoda Fabia
  • Subaru Legacy
  • Toyota Avensis, Corolla Verso
  • Volkswagen Passat, Polo

Bosch 8.0, 8.0ESP, 8.0m, 8.1 & 8.2

Проблемите появяващи се при този модул са: Постоянно работеща помпа(електромотор) най-често се появява при Toyota Auris и Nissan Qashqai. Други повреди са грешка свързана със сензор за налягане на спирачна течност или повреда свързана с управление на електромагнитен клапан. Тези две повреди се наблюдават най-често при Audi A6 или Audi A4 от 2005г-2009г

Примерни кодове за грешки са следните

  • C1380 – ABS/ASR recirculation pump
  • C1381 – ABS/ASR recirculation pump electrical fault
  • C1110 – ABS power relay coil circuit failure
  • 01435 - brake pressure sensor 1 (g201)

 

Автомобили в който се монтира са следните

  • Audi A4, A5, A6, Q7
  • Citroen Berlingo, C4, Dispatch, Relay
  • Fiat 500, Ducato, Idea, Scudo, Stilo
  • Ford Transit
  • Hyundai Getz, I20, I30
  • Iveco Daily
  • Land Rover Freelander, Range Rover
  • Mercedes Sprinter, Viano, Vito
  • Nissan Micra, Primastar
  • Peugeot 308, 307, 407, Boxer, Partner
  • Renault Clio, Grand Scenic, Master, Megane, Trafic
  • Skoda Fabia, Roomster
  • Vauxhall Corsa, Meriva, Movano, Vivaro, Tigra
  • Volkswagen Crafter, Fox, Golf, Polo

Bosch 9.0

Повредите свързани с този модул са липса на комуникация и не работещ скоростомер.

Автомобили в който се монтира са следните

  • Citroen Relay
  • Fiat Ducato
  • Peugeot Boxer

Вторият модел ABS система която ще разгледаме е ATE


Тази система също се внедрява в голяма част от автомобилите  и до днес.
Тук ние ще разгледаме също като при Bosch системата, използването и от 1997г до сега. Ще бъдат описани различните модификации на модулите през отделните години и ще опишем най, често срещаните проблеми при съответната модификация. Срещаните версии  ATE системи са следните MK10, MK20, MK25, MK25E, MK48, MK60, MK61, MK70 и MK100.

Първата система която ще разгледаме ATE MK10


Този модули най-често се използва в автомобилите BMW и Mercedes от 1994г до 2007г.
Когато този модул се повреди, на арматурното табло се появява индикация за повреда. Най-често срещания проблем е не работещ електромотор грешка свързана с него или високо налягане на спирачна течност в хидравличната част.

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • C1401 - High Pressure Pump Open Circuit/Short Circuit
  • 071 – Pump motor failure
  • 113 – Pump motor malfunction

 

Автомобилите при които се използва този модел abs модул са следните

  • BMW Z3
  • BMW 3 Series 316i / 318i / 320i / 323i
  • Mercedes ML270 / ML320 / ML500 / ML55

ATE MK20

 Проблемите свързани с тази генерация са:
-    Повреда свързана с управление на електромотора
-    Грешки свързани със сензорите на колелата
-    Липса на комуникация с модула
-    Липса на комуникация със сензора за напречно и надлъжно ускорение.

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • 01296 – ABS hydraulic pump V64
  • C1095 – pump motor circuit
  • C1155 – wheel speed front left input circuit failure
  • C1145 – wheel speed front right input circuit failure
  • 20 – Hydraulic pump open circuit electrical fault

 

Модулът се монтира в следните автомобили

  • Audi A3, TT
  • Fiat Doblo
  • Ford Galaxy, Maverick, StreetKa, Escort, Fiesta, KA
  • Jaguar XK, XK8, XKR, S-Type
  • Jeep Grand Cherokee, Wrangler
  • Mercedes SLK, C-Class
  • Seat Alhambra, Leon
  • Volkswagen Golf, Bora, Polo, Lupo
  • Volvo 480, 850, V70, C70, S60, S70, XC70, XC90

ATE MK25

Проблемите свързани с тази генерация са:
-    Повреда свързана с управление на електромотора
-    Грешки свързани със сензорите на колелата
-    Липса на комуникация с модула

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • BCM-0070 – Pump motor supply voltage, faulty signal
  • ABS-0050 – Control module, faulty signal
  • 01276 – pump motor circuit failure
  • 01130 – ABS operation implausible signal
  • C1095 – ABS hydraulic pump motor failure

 

Модулът се монтира в следните автомобили

  • Ford Focus, Transit Connect, Galaxy, Puma
  • Jaguar S-Type, XK8, XJ8, XKR
  • Mercedes C-Class, CLK, M-Class, R-Class, SLK
  • Nissan Navara, Cabstar, Pathfinder
  • Porsche Cayenne
  • Volkswagen Transporter, Touareg
  • Volvo XC70, XC90, S80

ATE MK25E

Проблемите свързани с тази генерация са:
-    Повреда свързана с управление на електромотора
-    Грешки свързани със сензорите на колелата
-    Липса на комуникация с модула

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • 00285 – ABS wheel speed sensor front right
  • 00290 – ABS wheel speed sensor rear left
  • 01130 – ABS operation implausible signal
  • 01276 – ABS hydraulic pump V64 malfunction

 

Модулът се монтира в следните автомобили

  • Volkswagen Transporter T5, Touareg
  • Jeep Grand Cherokee
  • Chrysler 300C 

ATE MK48

Проблемите свързани с тази генерация са
-    Повреда свързана с управление на електромотора
-    Грешки свързани със сензорите на колелата

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • C1095 – Hydraulic pump motor
  • 5610 – Pump motor

 

Модулът се монтира в следните автомобили

  • Ford Focus
  • Peugeot 206

ATE MK60

При тази генерация модули най-честия проблем е повреда в датчика за налягане на спирачна течност (Brake pressure sensor), поради това че този модел модул е произвеждан 15 години същият е внедряван в множество автомобили. Ако повредата на модула не е в датчика за налягане на спирачна течност то другата повреда която се появява е липса на комуникация с модула.

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • 01435 – Brake pressure sensor
  • 5E20 – Brake pressure sensor 1
  • 66-1 – Brake pressure sensor failure
  • C121D – Brake pressure sensor
  • 5DF5 – Internal fault
  • C1350 – Valve relay / solenoid valve internal / actuator supply

 

Модулът се монтира в следните автомобили

  • Audi A2, A3
  • BMW 1 Series, 3 Series, Z3, Z4
  • Citroen C2, C3, C5, DS3, C-Crosser
  • Ford Fiesta, Focus, Kuga, C-Max, Mondeo
  • Honda Accord, Civic, CRV
  • Mazda 2, 3, 5
  • Mini One, Cooper
  • Mitsubishi Grandis, Outlander
  • Peugeot 206, 207, 1007
  • Renault Espace, Laguna
  • Seat Altea, Leon, Toledo
  • Skoda Superb, Octavia
  • Suzuki Swift, Splash, Vitara, Grand Vitara
  • Vauxhall Astra, Zafira
  • Volkswagen Beetle, Bora, Golf, Jetta, Eos, Touran, Polo
  • Volvo C30, C70, S40, V50

АТЕ МК61

Този модел модули АТЕ е наследник на МК60,  той също страда от множество повреди като най-често срещаните са:
-    Липса на комуникация с модула
-    Липса на управление на някой от електромагнитните клапани
-    Повреда свързана с приемане на информация от ABS сензор
-    Повреда в електромотора на помпата

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • 1276 – ABS hydraulic pump (V64) malfunction 
  • 01130 – ABS operation implausible signal 
  • 5DF0 – Hydraulic unit pump motor 
  • 5DF1 – Hydraulic unit pump motor connector 
  • C0110 – Return pump circuit malfunction 
  • C2116 – ABS pump motor supply / recirculation pump 
  • 52-1 – ABS motor circuit 
  • C0020 – ABS pump motor control

 

Модулът се монтира в следните автомобили:

  • Audi A3, TT, Q7
  • BMW 1 Series, 3 Series, 6 Series, Z4
  • Chevrolet Epica, Captiva
  • Chrysler PT Cruiser, Sebring
  • Citroen C-Crosser
  • Dodge Caliber, Journey
  • Ford Fiesta, Focus, Tourneo, Kuga, Transit Connect, C-Max
  • Honda Accord, CR-Z, Insight
  • Jaguar XK8, XKR, S-Type
  • Jeep Patriot, Wrangler
  • Land Rover Freelander, Range Rover
  • Mercedes C-Class, SLK
  • Mitsubishi ASX, Lancer, Outlander
  • Nissan Pathfinder, Navara, GT-R, Pixo
  • Renault Scenic, Megane, Laguna
  • Seat Altea, Leon
  • Skoda Octavia, Superb, Yeti
  • Vauxhall Astra, Antara, Combo, Zafira
  • Volkswagen Caddy, Golf, EOS, Jetta, Scirocco, Touran
  • Volvo V70, S40, S60, S80, XC60

ATE MK70

Този модул на АТЕ се използва най-често при автомобили с малка кубатура на двигателите и по слаби спирачни системи. Проблемите свързани с него са липса на комуникация или липса на управление на мотора на помпата.

Най-често срещаните кодове за грешки са:

  • C1350 – Actuator supply / recirculation pump, pump locked
  • C1380 – Pump motor fault / solenoid valve internal fault

 

Модулът се монтира в следните автомобили:

  • Audi A3
  • Chevrolet Aveo, Lacetti, Matiz
  • Citroen C2, C3, C3 Picasso
  • Fiat Doblo
  • Ford Focus, Fiesta, Fusion, Transit, KA
  • Mazda 2, 3, 5
  • Mini One, Cooper
  • Peugeot 206, 207, 308
  • Seat Altea, Leon
  • Skoda Octavia
  • Suzuki Alto, Splash, Swift, Grand Vitara
  • Vauxhall Agila, Astra, Combo, Zafira
  • Volkswagen Caddy, Golf


ATE MK100

Този модел АТЕ модул се вгражда в някои съвременни автомобили, повредата му довежда  до спиране на автомобила и невъзможност от запалване повторно. При други се наблюдава само индикация за повреда в системата но автомобила си е в движение.

Най-често срещаните кодове за грешки са:

  • C0018 – Left rear inlet control
  • U3000 – Control module defective
  • C1380 – Recirculation pump supply

 

Модулът се монтира в следните автомобили:

  • BMW 1 Series, 2 Series, 3 Series, 4 Series
  • Ford Fiesta
  • Citroen DS3
  • Seat Leon

Третият модел ABS система която ще разгледаме е TRW

Тази спирачна система също се внедрява в множество автомобили ката диапазона, който ще обхванем ни е отново ще е от 1997г до сега.
Като принцип на действие системата е същата както описаните до сега BOSCH и ATE.  Единствената разлика е в производителя, тук също се наблюдава електронен модул и отделно клапанов блок. Автомобили в който се среща системата TRW са следните (Opel, Saab, Audi, Seat, Skoda, VW Passat).
Различаваме следните ABS TRW модули.

Kelsey Hayes EBC430

Този модел е доста разпространен в автомобили с година на производство от 1997г до 2000г. Често срещани проблеми при него са липсва управление на някоя от електромагнитните му бубини или не се управлява електромотора на помпата. 

Най-често срещаните кодове за грешки са:

  • Valve relay interruption C0121

 

Модулът се монтира в следните автомобили:

  • Opel Vectra B
  • Fiat Marea
  • Chevrolet Matiz


TRW EBC 440 

Най-често срещания проблем на този модул е повреда в датчика за налягане или захранване на електромагнитните клапани.

Най-често срещаните кодове за грешки са

  • Multiple brake-pressure sensor faults

 

Модулът се монтира в следните автомобили:

  • VW Passat 2005г-2010г
  • Peugeot 407

TRW EBC 430 NG/EV

 

Често срещани проблеми при този модел ABS модули са липса на сигнал от abs сензорите или повреда в сензора за налягане на спирачната течност.

Модулът се монтира в следните автомобили:

  • NISSAN
  • RENAULT
  • OPEL
  • SAAB
  • FIAT
  • LANCIA
  • ALFA ROMEO 


 

Често задавани въпроси

Как да разбера дали проблема е от ABS модула?

Avto-Elektronchik.BG ☎ 0886 339 978

Почти всички съвременни автомобили притежават ABS система, тази система е предназначена да предотврати блокирането на колелата при рязко натискане на педала на спирачките или при спиране на хлъзгав път. ABS системата осигурява максимално възможното сцепление с пътя при рязко спиране, при което автомобилът запазва стабилност. Всяка неизправна ABS система довежда до увеличаване на риска от ПТП, неизправната ABS система сигнализира с постоянно светеща лампа (ABS) на арматурното табло

Каква грешка се открива при компютърна диагностика на повредена ABS система?

Avto-Elektronchik.BG ☎ 0886 339 978

Най-често появяващите се грешки са: липса на комуникация със системата, проблем в захранването на помпата на ABS модула, грешка свързана с повреден ABS сензор или грешка датчик налягане на спирачната течност

Колко време отнема и колко струва ремонта на ABS модула?

Avto-Elektronchik.BG ☎ 0886 339 978

Времетраенето на ремонта най-често е в рамките на работния ден. Цената на ремонта е в зависимост от повредата, уточнява се след установяване на проблема. 

Къде е сервиза? Работите ли с куриерска фирма?

Avto-Elektronchik.BG ☎ 0886 339 978

В София, Студенски Град. За другите населени места работин с куриерска фирма Еконт.  Подробна информация можете да намерите ТУК

Колко време е гаранцията на ремонтирания модул?

Avto-Elektronchik.BG ☎ 0886 339 978

Гаранцията за извършеният ремонт е 6 месеца.

Защо да се доверим на Аvto-Еlektronchik.BG за нашия ремонт?

Avto-Elektronchik.BG ☎ 0886 339 978

Ние сме млад и амбициозен екип занимаващ се с авто електро ремонти на всякаква автомобилна електроника. Опитът ни се основава в над 10 годишна практика изградена във всекидневна дейност свързана с ремонта на автоелектроника, също така и отстраняване на авто електрически проблеми в автомобилите.
След дългогодишния опит и натрупаните знания свързани с автомобилнатата електроника ние решихме да създадем наш собствен сайт www.avto-elektronchik.bg посредством който всеки клиент нуждаещ се от нащата компетентност и помощ да може да се свърже с нас. В сайте е предотставена информация за всеки авто електро модул, който може да бъде отремонтиран от нас.