Ремонт на автокомпютри
Какво означава термина (ECU) компютър за двигател на автомобил?
Използването на съкращението ECU може да бъде използвано както за обозначение на компютър за двигател така и за обозначение на всеки един от другите електронни блокове управляващи някоя от електронни системи в автомобила.
Но в тази статия ще използваме съкращението ECU единствено като, компютър за двигател.
Какво управлява ECU компютъра в автомобилния двигател.
В дизеловите двигатели ECU компютъра управлява дизеловите инжектори и тяхното впръскване.
В бензиновите двигатели освен, че управлява инжекторното впръскване на бензиновата дюза, също така управлява и искрата на всеки цилиндър необходима за възпламеняването на горивната смес.
За да може да има детониране на горивната смес, компютъра на двигателя следи положението на коляновия вал с помощта на датчика на коляновия вал (датчик на ХОЛ).
Двигателят с вътрешно горене, по същество е голяма въздушна помпа която се захранва с гориво.
Тъй като въздуха се смуква трябва да се осигури достатъчно гориво, за да се създаде мощност която да поддържа работата на двигателя.
Освен мощността необходима за работата на двигателя трябва да има и остатъчна мощност необходима за задвижване на колелата на автомобила. Комбинацията от въздух и гориво се нарича горивна смес.
Ако горивото е повече от колкото въздуха сместа ще е богата и двигателя ще се задави, ако сместа пък е бедна на гориво то няма да има достатъчно мощност двигателя , за да задвижи колелата.
Важно за правилната и икономична работа на двигателя е правилното дозиране на горивната смес.
Първоначално дозирането на горивната смес е било възможно посредством автомобилния карбуратор. Принципа на работа на карбуратора е изцяло механичен с помоща на жигльори дозиращи горивото. Но този начин на дозиране на горивната смес не е прецизен и поради тази причина двигателя не е икономичен.
Този недостатък в управлението на двигателя е довел до необходимостта за проектирането на управлението на двигателя посредством електронно устройство ECU.
Посредством софтуер в ECU устройството става управлението на всеки един от електронните компоненти изграждащи електронната система за управление на двигателя.
От сензорите компютъра на двигателя взима информация, според която информация управлява изпълнителните механизми в двигателя за да се постигне оптималната работа на двигателя.
При възникване на повреда в автомобилния компютър правилната работа на двигателя се нарушава и довежда до неравномерна работа на двигатели или до невъзможност за запалване.
Ние предлагаме качествен ремонт на почти всички марки автомобилни компютри. Като част от тях са (BOSCH, SIEMENS, DELPHI, MAGNETI MARIELLI).
За повече информация може да се свържете с нас на следните контакти:
Контакти
Инж. Владислав Викторов
Тел: 0886339978
e-mail: vlladii@gmail.com
Skype: vladislav.viktorov
Всеки един от автомобилните компютри които ремонтираме е описан описан според модела компютър и модела автомобил. Описали сме самата конкретна повреда и признаците показващи, че компютъра е повреден.
Автомобилен компютър за Alfa Romeo 147.
Компютъра управляващ двигателя на Alfa Romeo 147 е Bosch, като неговата повреда довежда невъзможност за стартиране на двигателя.
Също така когато ECU модула е повреден се чува бръмчене от дроселовата клапа.
Често срещани неизправности.
Двигателя незапалва
Двигателя гасне
Двигателя прекъсва
Грешки при диагностика на компютъра.
При повреда на компютъра възниква невъзможност за комуникация с него и поради тази причина немогат да се проверят кодовете за грешки.
Номера на компютрите.
- 0261206707
- 0261206708
- 0261206715
- 0261207728
- 0261207967
Alfa Romeo 147 1.6 2001 - 2011
Alfa Romeo 147 2.0 2003 – 2011
Тестване и ремонт.
Ние тестваме автомобилния компютър и отремонтираме всяка една проблемна верига.
Ремонт Bosch ECU Audi A3
Автомобилите Audi A3 от 2003 до 2008 с дизелови двигателя 1.9 или 2.0 много често при тях се среща повреда в компютъра на двигателя. Като типа компютър Bosch e EDC16U1.
Когато компютъра на двигателя прояви симптомите на повреда а именно те са, че двигателя угасва или не запалва. Също така има проблем с комуникацията между компютъра и диагностичната апаратура, това означава че вашият компютър се нуждае от ремонт.
Често срещани неизправности.
Двигателя не запалва
Чек лампата не свети при подаване на контакт
Грешки при диагностика на комютъра.
При повреда на компютъра възниква невъзможност за комуникация с него и поради тази причина немогат да се проверят кодовете за грешки.
Номера на компютрите.
- 0 281 011 364 / 03G 906 016 G
- 0 281 011 904 / 03G 906 016 FG / 03G 997 016 MX
- 0 281 011 453 / 03G 906 016 AT / 03G 997 016 BX
- 0 281 011 905 / 03G 906 016 FF / 03G 997 016 LX
- 0 281 011 832 / 03G 906 016 CC / 03G 997 016 JX / 03G 997 016 J
- 0 281 011 383 / 03G 906 016 J / 03G 997 016 AX / 03G 997 016 A
- 0 281 011 891 / 03G 906 016 EA / 03G 997 016 GX
- 0 281 011 892 / 03G 906 016 DT / 03G 997 016 FX
Audi A3 от 2003 до 2008 с дизелови двигателя 1.9 или 2.0
Тестване и ремонт.
Ние тестваме автомобилния компютър и отремонтираме всяка една проблемна верига.
Ремонт компютър на Citroen C2 или C3 при намокряне
Често срещан проблем при автомобили Citroen C2 или C3 е намокряне на двигателния компютър. Симптомите за намокрен компютър са прекъсване на двигателя, менене на обороти или невъзможност за запалване на двигателя.
Когато се появат симптомите за неизправност на компютъра в паметта му се записват различни грешки за повреди. Най често срещаните са положението на дроселовата клапа, ламбда сонда или някои от температурните сензори.
Повредата е причинена поради попадане на вода в буксата на компютъра, водата нахлува в буксата на компютъра от снопа с кабели. При теч от охладителната система, антифриза пълни кабелния сноп и от там той преминава в буксата на ECU. След като водата проникне в буксата започва процеса на изгниване на металните пинове и появяване на повредите.
Често срещани неизправности.
Гаснене на двигателя
Прекъсване
Колебание на оборотите.
Грешки при диагностика на компютър
- P0121 - Throttle Signals 1 And 2 Incoherence
- P1161 – Throttle Position Implausible Signal
- P0123 – Throttle Position Sensor
- P2176 – Motorised Throttle Programming
- P1340 – Multiple Misfire Detected
- P0135 – O2 Heater Circuit
- P0115 – Coolant Temp Sensor Fault
- P1631 – ECU Internal Malfunction
Номера на компютрите.
- SW9664127180
- SW9663717680
- SW9661960880
- 9664127180
- 7052754374
- 7144824009
- 21586048-9A
- 215860489A
Citroen C2 1.1-1.4 2003-2011
Citroen C3 1.1-1.4 2002-2011
Citroen Berlingo 1.4 2007-2010
Ремонт компютър Fiat Punto 1.2 IAW 59F ECU година на производство от 2000г до последния модел
Компютъра на Fiat Punto 1.2 e Magneti Marelli IAW 59F
Местоположението му е закрепен на гърва на дроселовата клапа.
Повредата на компютъра се изразява в загуба на искра на два от цилиндрите. Най често проблема е предизвикан от повредена бобина. За да не се повреди отново след ремонта компютъра е наложително да бъдат сменени и двете бубини след като едната се повреди.
Често срещани неизправности.
Липсва на запалване на два цилиндъра.
Светеща непрекъснато чек лампа
Грешки при диагностика на компютър
- P0351 - Ignition Coil A Primary/Secondary Circuit Malfunction
- P0352 – Ignition Coil B Primary/Secondary Circuit Malfunction
- P0115 – Engine Coolant Temperature Sensor 1
- P0300 - Ignition Failure Generic
Номера на компютрите.
- IAW 59F.M1
- IAW 59F.M2
- IAW 59F.M3
- IAW 59F.M7
- IAW 59F.SC
- IAW 5AF.P3
- IAW 5AF.P4
Fiat Punto 1.2 (2000-2011)
Fiat Seicento 1.1 (1999-2011)
Ремонт компютър Fiat Stilo 1.6 2001-2008г гаснене на двигателя.
Неизправността на ECU на двигателя за Fiat Stilo 2001-2008 често ще доведе до гаснене на двигателя на случаен принцип. Двигателят ще спре да работи, след като светне чек лампата за управление на двигателя и автомобилът губи обороти, или празен ход.
След гасненето може да не успеете да запалите двигателя, но най-често автомобила остава в авариен режим. Когато бъде направена компютърна диагностика има вероятност да неможе да се свържете с компютъра. Ако се осъществи комуникация най често записаните грешки са моторче на празен ход или някой от потенциометрите на дросел клапата.
Често срещани неисправности.
Гаснене.
Авариен режим на двигателя
Грешки при диагностика на компютър
P1687 – Motorised Throttle Fault/Signal Implausible
P0220 – Throttle Position Circuit
P1221 – Throttle Position 1 Circuit
Номера на компютрите.
- IAW 5NF.T1
- IAW 5NF.T9
- IAW 5NF.T2
- IAW 5NF.S8
- IAW 5NF.S5
- IAW 5NF.PS
- Fiat Stilo 2001-2008
- Fiat Doblo 2000-2010
- Fiat Panda 2003-2011
- Fiat Punto 1999-2013
Ремонт компютър Ford Mondeo diesel
Този компютър ECU, е монтиран на дизелови двигатели Ford Mondeo (Mk IV) и Ford Kuga (Mk II), е проблемен модул, повредите му ще доведат до незапалване на двигателя. Когато ECU напълно се повреди, ще установите, че компютъра не успява да постигне комуникация с диагностично оборудване.
Симптомите често започват периодично с влизане на автомобила в авариен режим, като след определено време движение на автомобила след изгасване на двигателя той неможе да бъде стартиран повторно.
Често срещани неизправности.
Гаснене.
Авариен режим на двигателя
Невъзможност за комуникация с диагностична апаратура
Грешки при диагностика на компютър
- U0100 – Lost Communication With PCM
- U0401 – Invalid Data From PCM
- P06A6 – Sensor Reference Voltage A Malfunction
- P06A7 – Sensor Reference Voltage B Malfunction
- P06A8 – Sensor Reference Voltage C Malfunction
- P0606 – PCM Processor Fault
- P060C – Internal Control Module Main Processor Performance
- P0194 – Fuel Pressure Sensor Intermittent
- P068A – ECM/PCM Power Relay De-Energised – Too Early
- Mondeo (Mk IV) 2007-2015
- Kuga (Mk II) 2010-2015
- C-Max (Mk II) 2010-2015
- Focus (Mk III) 2011-2015
- Galaxy (Mk III) 2010-2015
- S-Max (Facelift) 2010-2015
Ремонт на модул за управление на нафтова помпа на Opel с двигатели 1.7L EDU ISUZU
Ремонта, който предлагаме се отнася за компютър(управление) на ГНП на ISUZU 1.7L EDU за двигател Y17DT . Този модул се използва от OPEL Astra, OPEL Corsa, OPEL Combo, OPEL Meriva, OPEL Zafira 1.7 DTI от 2000г. до 2004г.
Ако вашият автомобил е Опел Астра, Корса, Мерива, Зафира или Комбо 1,7DTI и има една от следните две повреди:
- Не пали
- Изгаснал е двигателя в движение тези повреди са признак, че вашият компютър е за ремонт.
В нашата лаборатория ние извършваме качествен ремонт на тези компютри ISUZU 1.7L EDU 16267710, след като бъде извършен ремонта на вашият компютър, ние можем да гарантираме, че вашият автомобил ще продължи да се движи безпроблемно .
За да бъде ремонтиран вашият компютър, той трябва да бъде демонтиран от автомобила и да ни бъде доставен или изпратен посредством спедиторска фирма ЕКОНТ с която работим.
Компютъра за дизеловата помпа на двигател ISUZU е монтиран в задната част на двигателя, най лесният начин за демонтиране на компютъра е посредством използването на подемник или канал под автомобила.
Купуването на втора употреба електроника ( компютър ) ISUZU 1.7L EDU не е най-доброто решение, защото не може да знаете в какво състояние се намира този използван компютър.
Ние разглобяваме напълно, дефектиралия модул ISUZU 1.7L EDU, като подменяме всички дефектирали и съмнителни елементи с нови, което е гаранция за качествен ремонт на електроника ( компютър ) ISUZU 1.7l EDU за OPEL 1.7 DTI.
Често срещани неисправности.
Гаснене.
Авариен режим на двигателя
Грешки при диагностика на комютър
P0251 - spill valve malfunction (injection pump)
Автомобили в които е използван този компютър
OPEL Astra, OPEL Corsa, OPEL Combo, OPEL Meriva, OPEL Zafira 1.7 DTI от 2000г. до 2004г
Ремонт на Компютри за двигател на Opel
Siemens Simtec 70
Номера на компютрите.
- GM 90560476
- GM 90569370
- GM 90582539
- GM 09117394
Siemens Simtec 71 5WK9 154
Номера на компютрите.
- GM 09158689
- GM 09158726
- GM 09158670
- GM 55351703
- GM 09179499
- GM 55351751
- GM 55351752
Delphi HSFI 2.5
Bosch ME 1.5.5
- Agila 1.0, 1.2 2000-2005
- Astra 1.2, 1.6,2.0 1998-2001
- Corsa 1.0, 1.2,1.4 1997-2000
- Corsa 1.0, 1.2 2000-2005
- Tigra 1.4, 1.6 1997-2000
- Zafira 2.0 2002-2003
Siemens Simtec 71.1
- Delphi Delco Multec HSFI-C
- Astra 1.4, 1.6 1998-2002
- Corsa 1.4, 1.6 1998-2002
- Номера на компютрите.
- GM 09355929
Поправка на дефектен авто компютър ( ECU ) Siemens Simtec 70 за двигател X18XE1, X20XEV, X20XER, X20XER, X20XEV ecotec. Използва се в OPEL Astra, OPEL Vectra, OPEL Zafira. Ако вашата кола е Опел Астра, Зафира или Вектра с двигател X18XE1, X20XEV, X20XER, X20XER, X20XEV екотек и не пали, имате нестабилни обороти, показва при диагностика една от следните грешки: P0230 - Реле на горивната помпа P1120 - Сензор на педала на газта 1 P1122 - Сензор на педала на газта 2 P0351 - Запалителна бобина първи цилиндър P0352 - Запалителна бобина втори цилиндър P0353 - Запалителна бобина трети цилиндър P0354 - Запалителна бобина четвърти цилиндър P1550 - Дроселна клапа, датчик за разпределителен вал, датчик за колянов вал или нямате връзка с компютъра, това са показателни симптоми, че вашият компютър е за ремонт. При нас може да се извърши качествен ремонт на вашият авто компютър Siemens Simtec 70 за двигател екотек X18XE1, X20XEV, X20XER, X20XER, X20XEV. Купуването на втора употреба електроника ( компютър ) за Опел, Siemens Simtec 70 не е най-доброто решение, защото не може да знаете в какво състояние се намира този използван компютър, а и се налага да купите комплект компютър, имобилайзерна кутийка на ключалката и ключовете. Също така донора от който взимате този комплект трябва да е точно като вашата кола с всички подробности и да няма разминаване с оборудването на вашата кола за да работят системите на автомобила коректно.
Тези неудобства и проблеми по търсенето на нов или втора употреба компютър могат да бъдат избегнати ако използвате нашите услуги и ние ремонтираме вашият повреден компютър.
Ремонт компютър Mercedes S-CLASS W221
Този компютър ECU, е монтиран в Mercedes S-CLASS,повредите му ще доведат до незапалване на двигателя. Когато ECU напълно се повреди, ще установите, че компютъра не успява да постигне комуникация с диагностично оборудване.
Симптомите често започват периодично с влизане на автомобила в авариен режим, като след определено време движение на автомобила след изгасване на двигателя той не може да бъде стартиран повторно.
Често срещани неизправности.
Гаснене.
Авариен режим на двигателя
Невъзможност за комуникация с диагностична апаратура
Номера на компютрите
- A 2731534579
- A 2731535079
- A 2731536591
- A2739000700
Ремонт компютър Audi A4 3.0 TDI
Този компютър ECU, е монтиран в Mercedes S-CLASS,повредите му ще доведат до незапалване на двигателя. Когато ECU напълно се повреди, ще установите, че компютъра не успява да постигне комуникация с диагностично оборудване.
Симптомите често започват периодично с влизане на автомобила в авариен режим, като след определено време движение на автомобила след изгасване на двигателя той неможе да бъде стартиран повторно.
Често срещани неисправности.
Гаснене.
Авариен режим на двигателя
Невъзможност за комуникация с диагностична апаратура
Ремонт компютър Opel Corsa D 2006-2009г
Много често срещан проблем на Opel Corsa D е повреда в моторния компютър. Повредата е причинена от наводняване на компютъра, причината е поради много лошо проектираното място на компютъра под предните чистачки. При запушване на отводнителните канали, водата неможе да се оттече бързо и поради тази причина навлиза в компютъра.
Често срещани неисправности.
Гаснене.
Авариен режим на двигателя
Невъзможност за комуникация с диагностична апаратура
Прекъсване на цилиндър
Грешки при диагностика на компютър
- P0201 - Injector 1 Voltage Low
- P0202 - Injector 2 Voltage Low
- P0203 - Injector 3 Voltage Low
- P0204 - Injector 4 Voltage Low
- P2146 – Capacitor Voltage 1 Low Voltage
- P1600 - Replace ECU
- P1625 - Main Relay Intermittent
- P060B - Replace ECU
- P0608 - Internal Control Module Defective
- P1120 - Pedal Position Sensors Circuit 1
- P1122 – Pedal Position Sensor Circuit 2
- P0683 - Glow Plug Circuit Low Voltage
Автомобили в които е използван този компютър
Vauxhall Corsa D 2006 – 2013
Номера на компютри
- MJD6O3.SA / 55573953 QU / 55566039 HK / 55568382 KY
- MJD6O3.S3 / 55568383 KZ / 55198930 CN
Как да разбера дали проблема е от автокомпютъра?
За да се разбере дали проблема на автомобила е свързан с автокмпютъра трябва да се свържете с нас, да ни опишете проблема, също ще ни трябват и грешките от диагностика.
Какви са признаците на повреден автокомпютър?
Незапалване на автомобила или намалена мощност.
Колко време отнема и колко струва ремонта на ECU?
Времетраенето на ремонта от момента на получаване на километража е до 24 часа. Цената се определя в зависимост от повредата.
Къде мога да намеря сервиза?
В София, Студенски Град. За другите населени места работин с куриерска фирма Еконт. Подробна информация можете да намерите ТУК
Колко време е гаранцията на ремонтирания модул?
Гаранцията за извършеният ремонт е 6 месеца.